Taal | Type | Link |
NL | Hogeschool Antwerpen Teken sleutelhanger met je naam, daarna 3D printen. Duidelijk stappenplan! |
|
EN | website | IET Koekvormpjes ontwerpen en maken met een 3D pronter. Gebruik TinkerCAD. Zie ppt. |
Taal | Type | Link |
NL | Ontwerpen in de Klas Leerlingen ontwerpen een app om de communicatie op school te verbeteren. |
|
NL | website | Leuke kinderactiviteiten Stappenplan voor het bouwen van een app. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Een Wereld vol Getallen Wij tellen met groepjes van 10, de computer met groepjes van 2. |
NL | website | Een Wereld vol Getallen Het binair of tweetallig stelsel. Oefeningen. |
NL | website | Leuke kinderactiviteiten Coderen met LEGO, 3 verschillende kleuren. |
NL | Prof dr Testkees Schrijf je eigen naam in computertaal en een rebus. |
|
NL | website | Leuke kinderactiviteiten Schrijf je naam in computertaal. Ontcijfer een boodschap in computertaal. |
NL | video | Schooltv Binaire stelsel bij digitaliseren. Met een analoog-digitaal-omzetter. |
EN | Cox Science Center Coderen: lijst met instructies die een computer vertelt wat het moet doen. Werkblad. |
|
EN | website | Arvind Gupta Toys Mooie fotoserie, bit by bit op je vingers. |
EN | Arvind Gupta Toys In tekeningen. |
|
EN | Children's Science Center Je naam coderen met 3 kleuren kralen en touwtje. Armband. |
|
EN | website | Science by Email Binaire getallen decoderen met behulp van je vingers. Toepssingen zoals CD. |
DU | Haus der Kleinen Forscher Tellen als een computer p3. Leeftijd in computertaal schrijven. |
|
DU | Haus der Kleinen Forscher Tips voor begeleiding, discussie en vervolgactiviteit. P.3. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Leuke kinderactiviteiten Computertaal bestaat uit niets meer dan 1-en en 0-en. Computeralfabet. |
Taal | Type | Link |
EN | website | Science Explorer Een diskette uit elkaar halen en onderzoeken. Duidelijke toelichting. Aanrader. |
Taal | Type | Link |
NL | video | Klokhuis Maak je eigen game in de Game Studio. Niet moeilijk, wel heel leuk. Aanrader. |
NL | website | Aha in de Klas Bedenk een game. Behalve leuk ook nuttig, leuke uitleg. |
NL | Kiddo Games vertalen naar grote groepsspelen: 200% spelplezier verzekerd. |
Taal | Type | Link |
EN | website | Little Shop of Physics Via een radiootje luisteren naar de computer. |
Taal | Type | Link |
NL | Hogeschool Antwerpen Ontleed een muis, benoem onderdelen, welke taak. Hoe werkt de computermuis?” |
|
NL | Technika 10 Nederland Een muismorfose tot funmuis. |
|
NL | website | Willem Wever Hoe werkt een draadloze muis? |
NL | website | Willem Wever Waarom heet een computermuis een computermuis? |
Taal | Type | Link |
EN | Suzy's World Schrijf een programma voor het tanden poetsen voor een huisgenoot. |
|
EN | website | Educator's Cheapbook Programma maken, toegepast op het klaarmaken van een broodje. |
Taal | Type | Link |
EN | website | Selah Onderzoek naar factoren die de snelheid van een computer kunnen beïnvloeden. |
Taal | Type | Link |
DU | Haus der Kleinen Forscher Strategiespellen spelen: 4 op een rij, boter, kaas en eieren. |
|
DU | Haus der Kleinen Forscher Tips voor begeleiding, discussie en vervolgactiviteit. Link naar computertaal. P.3. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Hoe komt er een virus op je computer en wat kan je er tegen doen? |
NL | website | Willem Wever Waarom versturen mensen virussen? |
NL | website | Webkwestie Maak een Anti-virus EHBO schijf in deze Webkwestie. Groep 7/8. |
Taal | Type | Link |
NL | video | Klokhuis Afl. over Google en tweede video over hoe je heel snel dingen opzoekt op Google. |
NL | website | Willem Wever Waar komt de naam Google vandaan? |
EN | website | Jefferson's Lab Zoeken op internet in een aantal aardige opdrachten. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over computers. Zo werken computers. De uitvinding van de computer. |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over programmeren. Programmeren voor kinderen. Stap voor stap. |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over games. Computer-gaming. Gamen. Handheld-gaming. Console-gaming. |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over internet. Alles over sociale media. Www.wat? Website maken voor kids. |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over sociale media. Alles over sociale media. Praten over sociale media. |
NL | website | Jeugdbibliotheek Boeken over kunstmatige intelligentie. Kunstmatige intelligentie is niet eng. |
Taal | Type | Link |
NL | video | Klokhuis Aflevering over hoe een computer in elkaar zit. |
NL | website | Willem Wever Hoe wordt een laptop gemaakt? |
NL | website | Willem Wever Hoe is de computer uitgevonden? |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Wat was het eerste computerspel? |
NL | video | Willem Wever Hoe wordt een computerspel gemaakt? |
NL | video | Schooltv Hoe kun je een heel ander soort computerspel bouwen? |
NL | video | Schooltv De Amsterdamse groep Guerilla maakt de computergame Killzone. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Hoe kan een computer dus de hard disk zoveel onthouden? |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Hoe is internet ontstaan? |
NL | website | Willem Wever Hoe komt een e-mail van de ene computer naar de andere? |
NL | video | Willem Wever Wat betekent www.willemwever.nl? |
EN | Suzy's World Een website is als een boek: omslag, index, hoofdstukken. Op die manier uitvoeren. |
Taal | Type | Link |
NL | video | Schooltv Hoe is op die computer kunst te zien en wie maakt die kunst? |
Taal | Type | Link |
EN | website | Kidspot Een mooi, kleurige hoes voor een iPad maken, van vilt. |
Taal | Type | Link |
NL | video | Schooltv Pascal vond rekenmachine uit. De rekenmachine is de voorloper van onze computer. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Waarom zitten toetsen op een toetsenbord niet op alfabetische volgorde? |
NL | website | Willem Wever Hoe ziet een Chinees toetsenbord er uit. |
Taal | Type | Link |
NL | website | Willem Wever Hoe werkt een touchscreen? |
Taal | Type | Link |
NL | website | Hoedoe Hoe kies je op een eenvoudige manier een moeilijk te raden wachtwoord. |